Köpvillkor

Leveransvillkor

Leveranser av beställningsvaror tar mellan 1-3 veckor beroende på hur lång produktionstiden är. Alla angivna leveranstider är preliminära och kan variera, vi gör allt vi kan för att du ska få din vara i tid men det kan uppstå tillfällen då våra underleverantörer ej håller tidsplanen, vilket då kan innebära en leveransförsening av din vara. Vid varje produkt hittar du en mer exakt leveranstid.
Avbeställning efter det att beställningen har blivit expedierad är ej möjlig, utan du som kund är skyldig att mottaga beställningen. Eventuella avbeställningar är giltiga när du som kund har mottagit en bekräftelse från oss. Oftast så går beställningen att makulera så länge inte underleverantören har börjat producera din vara. Kontakta oss så snart du kan vid eventuellla funderingar.
Vid eventuell slutförsäljning eller i de fall en vara har utgått, har Zinkh / Trosa Möbler och Heminredning AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp. Vi försöker självklart alltid hitta en likvärdig vara till dig innan vi tar bort din order.

Returer och byten

Eventuella byten och returer sker efter en överenskommelse. Vi följer konsumentköplagen och beställningar som är gjorda på vår hemsida kan returneras till oss och du som kund får pengarna tillbaka, alternativt byta till en annan vara. Observera att returrätten endast gäller om du inte har beställt en produkt som skapats särskilt efter din specifikation / önskemål eller en tydlig personlig prägel. Meddela oss via mail eller telefon ordernummer, kontaktuppgifter och om du vill byta eller lämna tillbaka din vara så återkommer vi till dig. När returen är godkänd från oss får du en retursedel till din angivna mailadress som du fäster på din vara och sedan returnerar till oss. Tänk på att emballera din vara som den var när du fick den. Återbetalningen för din vara minus returfraktkostnaden (som du som kund får bekosta) regleras så fort din retur har anlänt till vårt lager. Har du valt att betala mot faktura så regleras denna med en kreditfaktura och du behöver då endast betala in returfraktkostnaden. Har du betalat med Swish så behöver du meddela ditt bankkontonummer där pengarna ska sättas in. Observera att du som kund får stå för returfrakten tillbaka till oss.

Garanti och Reklamation

Vi följer Konsumentköplagen, observera att produktgarantin endast gäller skador som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras och godkännas av Zinkh / Trosa Möbler och Heminredning AB. Vid eventuella reklamationer och returer är det du som kund som är ansvarig för varan, kommer den bort eller skadas så är det du som kund om är betalningsskyldig.

Leveransinformation

Om du vid avisering kommer överrens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk, vid en eventuellt transportskada som inte är noterad på fraktsedeln utgår ingen ersättning eller ny vara.
Det är lämpligt att du som kund kontrollerar din vara/varor vid när du tar emot din leverans för att kontrollera att denna är riktig och felfri. När du fått din vara och ser att den inte stämmer med den du beställde, är skadad eller annat fel ska du direkt kontakta oss, senast efter 4 dagar. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur du skall returnera varan. Defekta produkter som returneras till oss bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas var därför försiktig vid avembalering och spara orginalförpackning. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. I de fall returärendet ej är giltigt och vi har betalat frakten, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas står du som kund för frakt tur och retur. Vi förbehåller sig rätten att ersätta en defekt vara med vara av samma modell. Om varan har tagit slut får du tillbaka pengarna. Om en vara är transportskadad skall vi kontaktas inom skälig tid. Det är därför viktigt att du noga granskar ditt paket när det anländer. För att styrka rätten till reklamation gentemot transportbolaget är det viktigt att du sparar det eventuellt skadade emballaget i samma skick som när paketet anlände till dig och att du har noterat skada på fraktsedeln. Om du ej hämtar ut ditt paket hos serviceombudet och det går i retur till oss så debiteras du som kund en kostnad på 299:- detta på grund av kostnader som fraktbolaget tar ut. Gäller det en större försendelse som ej kan levereras debiteras kostnaden efter storleken på försendelsen + eventuell lagerhyra.

Integritetspolicy

När du handlar hos oss registreras dina uppgifter för att du skall kunna utföra köpet. När du köper en vara av oss godkänner du vårt avtal. Vi behandlar all personlig information konfidentiellt. Vissa uppgifter kan i samband med betalning lämnas ut till våra samarbetspartners för faktura- respektive kortbetalning för att du skall kunna genomföra betalning. Dina uppgifter lämnas aldrig ut till annan tredje part. Vi kan använda dina uppgifter för att skicka reklam till dig, du har alltid rätt att avböja sådana utskick. 

Fraktvillkor

Fri frakt vid köp över 1.000:- När du handlar för 1.000:- eller mer via vår hemsida levereras din beställning kostnadsfritt- till närmaste ombud för mindre försändelser alternativt till tomtgräns/port för större möbler. 
Frakt vid köp under 1.000:- Mindre försändelser och köp under 1.000:- skickas med DHL eller Posten till tomtgräns / port eller till ett Service Point och hämtas ut hos närmaste ombud. Vi meddelar dig när vi har skickat din beställning till dig och när den har anlänt hos ombud får du en avisering till din telefon. Eventuell fraktkostnad räknas automatiskt i kassan. 

Klimatsmart frakt
Vi klimatkompenserar alltid frakten till dig när du handlar över 1.000:- Detta betyder att din order endast skickas med klimatvänliga alternativ, exempelvis med transport som drivs med el, etanol eller biogas. Handlar du under 1.000:- väljer du själv om du vill klimatkompensera din frakt eller ej. Detta val gör du då i kassan.

Pris
Belysning och småmöbler 59:- 🌱 Klimatsmart frakt 65:-
Möbler / större produkter 295:- 🌱 Klimatsmart frakt 345:-

Om du vid avisering kommer överrens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk. Är din vara transporterad och du ej har antecknat detta på fraktsedeln går ditt köp ej att reklamera och du kommer inte få någon ersättning för skadan eller en ny vara. Vid ej uthämtat paket kan lagerhyra och / eller returfrakt debiteras dig som kund. Vid eventuella returer är det du som kund som står för returfrakten till oss (gäller efter kontakt med oss och ej beställningsvaror)

 

Betalning

Du väljer om du vill betala med faktura eller Swish. Om du väljer faktura som bifogas denna till din angivna mailadress när vi har skickat din order till dig. Betalningsvillkor 10 dagar till bankgironummer som du finner på fakturan, märk med ditt ordernummer och efternamn. Väljer du att betala med Swish så följer du anvisningarna när du har lagt din order. Denna summa dras då direkt från ditt konto.

Övrig information
De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Vi reserverar sig för eventuella fel som kan förekomma på sidan och kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Bilderna kan skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator. Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar, slutförsäljning och felaktiga priser.
Zinkh / Trosa Möbler och Heminredning AB skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll, såsom bland annat ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden, krig, brand eller uteblivna leveranser från underleverantörer. Alla varor förblir i Zinkh / Trosa Möbler och Heminredning AB egendom tills dess full betalning erlagts.
Vid frågor vänligen kontakta oss via info@zinkh.se eller 0156-104 01